18 januari 2022

3 redenen voor het inzetten van CRM-marketing

2 min read

De consument van tegenwoordig wordt overgestimuleerd met talloze reclames en aanbiedingen die letterlijk overal opduiken. Het internet staat er vol mee, wat betekent dat er een enorme collectie aan informatie is waarmee een marketingboodschap de concurrentie moet aangaan. Om de aandacht te winnen van de consument gaat een online marketeer daarom aan de slag met sterk geïndividualiseerde marketing waarbij relevantie centraal staat. Hierbij kan een CRM-systeem helpen, ook wel een technologie voor het beheren van alle relaties en interacties van een bedrijf met (potentiële) klanten. Met behulp van een CRM-systeem kunnen bedrijven beter verbinden met de wensen en behoeften van klanten en kunnen uiteenlopende processen worden gestroomlijnd.  

Specifieke doelgroepsegmenten aanspreken  

Wat is een online marketeer? Dat is iemand die online kanalen weet in te zetten om een boodschap over een merk, de producten of diensten van een bedrijf te verspreiden bij de juiste doelgroep. CRM-software kan de online marketeer hierbij helpen, door middel van klantgegevens te bekijken en specifieke marketingberichten te versturen die hen precies aanspreken. CRM-software kan namelijk informatie vrijgeven over het gedrag en de voorkeuren van de klant, wat het mogelijk maakt om geïnformeerde acties te ondernemen die uiteindelijk de klanttevredenheid kunnen verbeteren.  

Gepersonaliseerde content  

Uitgerust met de uiteenlopende klantdetails in een CRM-systeem, kunnen marketeers nog een stapje verdergaan en de communicatie met klanten zo weergeven dat het precies bij een specifieke klant past. Denk hierbij aan specifieke woordkeuze, gerichte aanbiedingen die passen bij eerdere aankopen, kortingen versturen aan klanten die al een tijdje niet gekocht hebben en andere content die een hogere kans heeft om de interesse van de specifieke klant op te wekken.  

Test wat werkt en herhaal  

CRM-software kan uiteindelijk ook uitgebreide inzichten geven omtrent de resultaten van een marketingcampagne. Hiermee weet de marketeer precies welke campagnes het best presteerde en waar eventueel aan gesleuteld moet worden. Met deze mogelijkheden tot resultatenanalyse zijn marketeers dus minder afhankelijk van giswerk en kan er meer focus worden gegeven aan de campagnes die het best presteren!  

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *